dinsdag 2 juli 2013

Dinsdag 2 juli Gollhofen-Uffenheim-Ergersheim-Bad Windsheim-Obernnzen 28 km

Uiteraard gaat mijn biologische klok om kwart voor vijf, veel te vroeg natuurlijk want om acht uur is het ontbijt. Toch ben ik om zeven uur al in de eetzaal, waar mensen hun ontbijt al op hebben en naarstig op zoek zijn naar een deur naar buiten. Helaas, alles is nog op slot. Een chauffeur die op tijd weg wilde, is door een venster gekropen. Hij kan er net aan door met dat dikke lijf. Om kwart voor acht komt de eigenaar en draait de deur los en verontschuldigt zich. Er was al iemand aan het bellen die heel vroeg weg wilde maar kreeg geen gehoor. Na mijn ontbijt reken ik af en vertrek. De eigenaar staat voor het raam te kijken hoe ik dat nou doe met mijn kar, en steekt hoog zijn hand op. De eerste tien kilometer loop ik over het fietspad, waarna ik toch weer over de provinciale weg moet. Tussen Bad Windsheim naar Obernnzen vraag ik de weg aan een man omdat ik geen gedetailleerde kaart heb. Deze man stuurt me naar Ilsenheim. Op de vraag hoeveel kilometer het nog is naar Obernnzen zegt de man 'nog zeven kilometer'. Na een kilometer staat er op een bord 'Obernnzen nog elf kilometer', dat is natuurlijk wel een tegenvaller. Ik loop over een betonweg naar deze plaats. Dit  is een weg voor pantservoertuigen van het Amerikaanse leger, die hier hun basis hebben. De weg wordt niet meer gebruikt voor pantservoertuigen. Uiteindelijk kom ik aan in Obernnzen.De camping is alleen twee kilometer verder boven op een berg. Een leuke camping en goed verzorgd. Terwijl ik mijn verhaal op de blog zet komen de buren met nog wat eten voor mij aanzetten, dus ik ga dat nu eerst op peuzelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten