zaterdag 13 juli 2013

Zaterdag 13 juli Perschen-Pfreimd-Trausnitz-Etzgersrieth-Moosbach 27 km

Als ik vanmorgen vertrek is het nog erg stil op de camping. Deze camping staat vol met vaste plaatsen, die mensen wonen hier bijna het hele jaar door. In Pfreimd steek ik de gelijknamige rivier over naar Trausnitz. Deze rivier mondt uit in de Naab, en ik loop stroomopwaards langs dit ondiepe maar heel heldere watertje, door het bos. Om te lopen is het goed weer, niet te warm en een klein beetje wind, het is 22 graden. Het klimmen tot aan Trausnitz valt nog mee, maar als ik richting Tannesberg loop mag ik naar de 575 meter klimmen. Van Tannesberg naar Etzgersrieth klim ik door naar 692 meter. Hier wandel ik midden in het bos waar houtvesters druk bezig zijn met het afkorten van de omgezaagde bomen. Opeens sta ik voor een Y splitsing en ik moet rechtdoor volgens de kaart, de vraag is hoe ga ik rechtdoor. Bij een diensthut van de boswachterij zie ik iemand iets ophangen. Ik vraag aan de man welke kant ik op moet. Oh zegt de man, ik moet ook die kant op. De vraag wat hij aan het ophangen is krijg ik als antwoord, dit zijn vleermuizen kasten. Hier moet ik er driehonderd van ophangen. Maar hij zegt ik breng je wel uit het bos, want het is soms erg verwarrend met al die kruispunten. Hij brengt me aan de rand van het bos en wijst mij de weg naar Etzgersrieth. Hier staat een gasthaus, maar helaas er wordt niet open gedaan. Dan loop ik maar door naar Moosbach wat zes kilometer verder ligt. Loop ik op een klein weggetje langs een boerderij, maar ik loop zo het erf op. Ik dacht dat de weg om de boerderij ging, maar ik wordt terug geroepen. Wel komen er gelijk vijf honden op me af, maar de boerin roep ze terug en zegt tegen mij dat ik op privaatgrond ben. Sorry zeg ik, en ik haal de kaart te voorschijn, en vriendelijk wordt mij de weg gewezen. Ik volg deze weg en kom door diverse kleine dorpjes, meestal alleen een aantal veehouders. Zo loop ik Moosbach binnen en zoek een gasthaus, de eerste vier zijn gesloten. Uiteindelijk is er een gasthaus annex slager waar ik voor een nacht onderdak krijg. Er zijn hier heel veel gasthauses, maar voor de winterperiode vanwege het skigebied. Om deze tijd zijn er een aantal gesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten