zondag 7 juli 2013

Zondag 7 juli Nurnberg snipperdag

Met een lekker ontbijt de zondag beginnen. Daarna douchen omdat het gisteravond te druk was in de douche. Dan mijn verhaal op de blog zetten want gisteravond werd het te donker. Wel zie ik al een paar dagen vuurvliegjes, maar die geven te weinig licht om mijn schrift te lezen. Het is een leuk gezicht al die vonkjes in het donker. Wat ik eerder al had verteld dat hier een kerkelijke bijeenkomst is, is van de Jehova's. Gisteravond kreeg ik dan ook bezoek van een van hen en die vraagt of ik mee ga naar het congres, het is vrij entree. Ik heb maar bedankt. Vanmorgen komt nummer twee aan met tijdschriften, maar ik zeg nee,nee en nog eens nee, de man druipt af. Ik loop naar de bus om naar het centrum te gaan, en stap uit bij Hauptbannhof. Dan nog een paar honderd meter lopen en dan ben ik in het centrum. Het station waar ik uitstap is ook het centraal station voor de trein. Dit station ziet er van buiten groots en sierlijk uit, met beelden en andere versierselen. Hier staan een aantal kerken waarvan een met een ronde koperen koepel. De pleinen voor de kerken zijn bestraat met kasseien, dit geeft een speciaal effect aan het geheel. Verder zijn er heel veel musea. Bij de Kaisermuseumbrug heeft het water tot 2 1/2 meter hoog gestaan, het stond net niet op de straat. Om drie uur ben ik weer naar de camping gegaan. Het is vandaag mooi weer en behoorlijk warm. Nog wat kleine voorbereidingen voor morgen, eten ,douchen en dan naar mijn mandje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten