maandag 22 juli 2013

Zondag 21 juli Ejpovice-Rokycany-Volduchy-Habr 17 km

Gisteravond voor het eerst kontakt met een Tsjechisch echtpaar in het restaurant van de camping. Deze mensen wandelen een weekend  een stukje van 30 kilometer en stappen op de trein naar Pilsen. Samen hebben we een biertje gedronken, maar ik mocht niets betalen. Ik krijg nog 'n muntje met een afbeelding van 'n kind er op, dit muntje kan je gebruiken voor een winkelwagen. Dit echtpaar kampeert zo'n 100 meter voor of na een camping. De man geeft nog enkele tips wat ik zeker moet gaan zien op de route naar Praag.Wat tot nog toe mijn ervaring is, is dat de Tsjechen nog al afstandelijk zijn, dat is even wennen vergeleken met Duitsland. Ook de taal barrière is toch wel een probleem, ik kan er geen chocolade van maken. Vandaag loop ik weer een kort traject omdat het klimmen en dalen nogal wat energie kost. Daarbij speelt de warmte ook een grote rol. Voor de middag wil ik op de volgende plaats zijn, want daarna wordt het heel erg warm. Als ik in Rokycany kom zijn de wegenbouwers heel druk aan het werk, maar ook schilders en stukadoors zijn druk bezig. Door het bos lopend zie ik diverse mooie bloemen o.a. een heel veld met Astilbe, maar ook andere mooie bloemen. Als ik aan de voet van een berg loop hoor ik wel water kletteren, maar ik zie niet waar het vandaan komt noch waar het naar toe gaat. Heel bijzonder is dat. Heel veel vlinders fladderen om mij heen, er zitten hele mooie exemplaren bij. Onderweg is het heel stil, een enkele fietser gaat mij voorbij. Om elf uur ben ik op de plaats van mijn bestemming, mooi voor het allerheetst van de dag. Als mijn tent staat en mijn kleren gewassen zijn, zoek ik een plaatsje onder een boom, lekker in de schaduw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten