donderdag 11 juli 2013

Sulzbach/Rosenberg-Hahnbach-Gebenbach-Hirschau 23 km

Als ik door mijn kamer loop kraakt elke plank, steeds denk ik dat ik er doorheen  zak. Dit gasthaus "Bayerische Hof" is zeer oud. Ontbijt is aan de overkant waar ook mijn kar staat in de garage.Om half zeven ga ik op paad en loop in de richting Hahnbach. Ik start op een hoogte van 438 meter en ik mag direkt naar 482 meter klimmen, via de Galgenberg naar Feuerhof. Langzaam daal ik af naar 389 meter met tussendoor nog wel wat klimmetjes naar Hahnbach. Vanaf Hahnbach neem ik een wandelpad door het land langs een aantal visvijvers en dan het bos in. Als ik het bos in kom springt er een hert uit het struikgewas en is niet meer te zien. Na ongeveer een kilometer kan ik niet verder omdat ik geen doorgaand pad meer heb. Terug loop naar de eerst volgende weg, dan die maar volgen. Door deze weg te nemen loop ik niets om en kom ik aan in Gebenbach. Hier vandaan volg ik het fietspad wat is aangegeven op de kaart. Vijf kilometer moet ik nog naar het bordje Hirschau. Als ik goed op de kaart kijk is de camping nog drie kilometer verder. Onderweg word ik aangesproken door een man op een elektrische fiets en vraagt waar ik naar toe ga. Dat leg ik de man uit. Wie alt sind sie, 25 ? , nee zeg ik  iets ouder ik ben 64. De man moest lachen en zegt " du bist krank", waanzin, eh alles gute en hij fiets weer verder.Als ik Hirschau nader zie ik een enorme witte berg. Deze berg is het witte goud van de omgeving, en bevat 33 miljoen ton quartszand. Van dit zand wordt o.a. glas en kristal gemaakt.  Hirschau heeft 6000 inwoners, deze stad wordt ook wel de stad van het witte goud genoemd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten