donderdag 4 juli 2013

Woensdag 3 juli Obernnzen-Neuhof a d Zenn-Langenzenn 27 km

Lekker op tijd van start, alhoewel ik wel moet zoeken nar de uitgang want de poort is op slot. Via een achterommetje kan ik door een klein poortje van de camping af. Ik loop richting Neuhof aan de Zenn. De Zenn is een klein stroompje dat niet breder is dan hooguit twee meter en uitmond in de Main-Donaukanaal bij Nurnberg. Ik loop hier op een fietspad door een landbouwgebied, dit land staat vol met gerst, tarwe, haver, mais en suikerbieten. Kilometers lang. Het weer is wat bewolkt en af en toe een klein regenbuitje, net niet genoeg om het regenpak aan te trekken. Ook vandaag loop ik weer een aantal kilometers over de provinciale weg. Dat loopt niet zo fijn. Vanaf Willensdorf loop ik weer over een klein landweggetje aan de rand van een bos en de Zenn. Nu hoor ik weer de natuurgeluiden van de vogels en het gekabbel van het water. De geur van het gras, de bomen en planten ruikt heerlijk na een beetje regen. De lekkere zoete geur van de bloeiende struiken, ik zou het bijna in een doosje mee willen nemen. Als ik bijna in Langenzenn ben vraag ik waar de camping is. 'Nog twee kilometer' zegt een man, maar daar trap ik niet meer in. Vanaf nu reken ik het dubbele aantal kilometers van wat men zegt, dan klopt het vrij aardig. Want deze camping ligt vier kilometer verder. Bij de camping aangekomen, na een wegomleiding, ben ik een kwartier te laat. Het is pauze van 13.00 uur tot 15.00 uur. Nu is het net heel hard gaan regenen, dus ben ik onder de slagboom door gelopen, om onder een afdak te gaan schuilen. Heb ik net mijn stoel uitgeklapt komt de eigenaar aan. Ik vraag hem of er nog plaats is voor een tent, 'jawel' zegt de man en hij wijst mij een plaats aan. 'Wacht hier maar tot het droog is' zegt ie. Dat heb ik gedaan en tegelijk wat gegeten. Deze camping ligt aan een meer, ook hier staan heel veel vaste caravans en sommigen zijn zo omgebouwd dat de caravan niet niet meer te herkennen is. Dat zie ik op heel veel campings. Ga ik om half zes betalen, vraagt de eigenaar waar ik morgen naar toe ga. 'Dan ga ik naar Zinndorf'. 'Oh' zegt de man 'dat is niet zo ver dat is maar 20 km'. 'Ver genoeg' zei ik, de man moest lachen en zei 'o ja, je bent te voet en ik reken 10 minuten met de auto'. Ik krijg een kaart mee van alleen Bayern, waar weer een aantal campings op staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten