vrijdag 12 juli 2013

Vrijdag 12 juli Hirschau-Weiher-Kemnath-Dowitz-Naburg-Perschen 27 km

Op de camping zit ik op 491 meter en langzaam klim ik omhoog naar 514 meter en dan ben ik in Weiher. Ik heb toch de route die ik had gekregen bij de receptie aan de kant gelegd, die route stuurt me langs de verkeerswegen. De route door het bos is niet veel langer, wel mooier, maar ook veel klimwerk. Dat klimwerk kost wel heel veel energie, af en toe 'n kleine rustpauze is dan ook wel noodzakelijk. Ondertussen kijk ik nog een keer achterom en zie ik die enorme witte berg, het is wel een kolos. Als ik boven op de Buchberg ben sta ik op een hoogte van 648 meter, met drijfnatte kleren van de transpiratie. Sommige stukken gaan aardig steil omhoog en andere stukken is het net alsof het vlak is maar dat is bedrog. Hier aan de top ga ik eerst wat voedsel naar binnen werken, want de brandstof is op. Weer wat bijgekomen van het klimmen daal ik langzaam af naar Kemnath en Dowitz. Door het bos lopen geeft veel rust en er is altijd wat te zien. Zo zie ik zeer regelmatig konijnen op een klein veldje rond huppelen, ook mooie grote varens en de bloemen niet te vergeten. Het geluid van de vogels is heel summier maar ik hoor ze wel fluiten. Uit het bos gekomen loop ik weer tussen de veehouderijen. Hier lopen de koeien niet buiten, ik zie ze alleen maar op stal staan. De laatste paar kilometers moet ik wel over de verkeersweg naar Naburg. In Naburg steek ik de rivier de Naab over, en loop ik naar Perschen waar de camping is. Het weer is de hele dag zonnig, tegen de avond begint er wat bewolking te komen en wordt het wat frisser.

1 opmerking: