woensdag 24 juli 2013

Woensdag 24 juli Beroun-Vraz-Lodenice-Rudna-Praag/Zlicin-Praag Kosire 32 km

Als ik wakker word ligt alles nog in mijn tent, ook de pelgrim. Ik moet er niet aan denken dat ze mijn spullen uit de tent halen. Om half zes vertrek ik naar Rudna wat heel voorspoedig gaat, hier ben ik al voor negen uur. Vanaf Beroun loop ik zo'n vijf kilometer door het bos, daarna begint Praag eigenlijk al. Het is veel industrie onderbroken door de dorpen en soms nog een klein stukje landbouw. Onderweg loop ik langs een klein stroompje met 'n paar watervalletjes, waar ik even ben blijven staan omdat ik dat zo mooi vind. De herfst is hier al begonnen voor sommige bomen als de populier, hier vallen de blaadjes er al af, maar ook de wespen doen hier erg hun best om me te prikken. In Rudna zou ik eigenlijk overnachten, maar ik ben door gelopen naar Praag-Zlicin. Op de kaart staat hier een camping, maar alles wat ik vind is geen camping. Inmiddels heb ik 25 kilometer gelopen en het is al behoorlijk warm. Ik besluit door te lopen naar Praag-Kosire, waar een camping op kaart staat. Als ik na zeven kilometer in deze plaats ben aangekomen en ik vraag waar de camping is, wordt mij verteld dat er geen camping meer is. Wel staat er een groot hotel. Aan de overkant van de weg staat een bord pension. Na een paar honderd meter ben ik daar, na aanbellen wordt er opengedaan door een zeer schaars geklede vrouw, een hele kleine bikini heeft ze aan. Nou vind ik dat niet zo erg, want ik mag daar graag naar kijken. Als ik in de kamer ben plof ik neer op bed en heb ik 'n paar uur geslapen, daar knap ik al aardig van op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten