zondag 14 juli 2013

Zondag 14 juli Moosbach-Odhof-Isgier-Burkhardsrieth-Waidhaus 14 km

Het ontbijt is vanaf half acht tot tien uur. Ik ben uiteraard om half vijf wakker. Als ik bijna mijn ontbijt op heb komt de eigenaar met een vrouw naar mijn tafel en vraagt of zij straks een foto mag maken van mij met mijn wheelie. Jawel zeg ik. Even later komt de vrouw terug en vraagt het een en ander wat ze noteert op een schrijfblok. Ik vraag of ze dit voor een krant schrijft, waarop ze antwoord, ja voor de regiokrant. Als het intervieuw eindigt wil ze nog een foto maken. Zij vertelt hoe ik moet gaan staan en ze schiet een aantal foto's. Ik vraag of ik een kopie  van het verhaal mag hebben, en of ze dat per email naar huis wil sturen, dat wil ze met alle plezier doen, en ik geef het email adres. Ik vermoed dat dit alles is in werking gezet door de eigenaar van het gasthaus. Gisteravond was hij al zo nieuwschierig, waar ik naar toe ga en zo. De eigenaar heeft me uitgelegd hoe ik moet lopen via binnenwegen. Als ik honderd meter op pad ben komt de vrouw hard hollend en roepend op me af. Oh zegt ze, ik ben nog wat vergeten te vragen. Hoe lang bent u al onderweg. Sinds 25 mei antwoord ik. Alles gute zegt ze, en ik vervolg mijn weg die de eigenaar me heeft gewezen. Dat is heerlijk rustig wandelen. Door het bos van Burkhardsrieth naar Pfrentsch loop  zie ik een aantal vogels die op vinken lijken maar het zijn geen vinken, maar wel mooie kleuren hebben ze. Onderweg is het net als of ik een wandelende attractie ben, mensen blijven wachten tot ik langs kom en dan nog is het nek verrekken. Omdat Waidhaus 850 jaar bestaat zijn er diverse wegen afgesloten, en mag ik over de verkeersweg naar deze plaats. Als ik bij de camping aankom om half twaalf, bel ik het telefoon nr. dat op het hek staat. Om drie uur ben ik daar, eerder mag u niet de camping op. Nu kan ik twee kilometer terug lopen en de stad in gaan, maar ik kan ook op het terras gaan zitten mijn verhaal schrijven en mensen kijken, wat ook erg leuk is. Het laatste heb ik gedaan met 'n lekker biertje erbij. Om drie uur komt de beheerder en zegt dat hij het dit weekend erg druk heeft omdat hij ook in de organisatie zit van de feestende stad.

1 opmerking: