vrijdag 19 juli 2013

Donderdag 18 juli Hracholusky-Mesto/Touskov-Malesice-Plzen(Pilsen)- Bolevec. 25 km

Deze morgen krijg ik  eerst een concert van een balkende ezel. Als ik vertrek in de richting van Mesto-Touskov moet ik eerst twee kilometer terug lopen om op de goeie weg te komen. In Mesto-Touskov volg ik een fietsroute, dan moet ik wel door het land over een smal pad, na drie kilometer sta ik op een kruispunt zonder bord met richting aanduiding. Ik kies voor linksaf omdat ik de zon in de gaten hou, die moet aan de linkerkant van mij blijven. De eerste twee kilometer gaat dat goed, maar dan gaat de weg de andere kant op en staat de zon rechts achter mij. Op zo'n moment is er ook niemand te bekennen, door lopen maar dan, misschien komt het nog goed. Uiteindelijk zie ik weer een bord maar dan moet ik nog steeds dezelfde afstand lopen die ik in Mesto-Toukov ook op het bord zag staan. Dus vijf kilometer omgelopen. Onderweg zie ik wel konijnen, groen-gele hagedissen in het bos. Als ik weer in het landbouw gebied kom zie ik dat hier het graan al van het land is en sommige stukken al weer zijn omgeploegd. Ooievaars zie ik op het pas geschoren graanveld de restjes oppikken samen met de fazanten. In de lucht zweeft een buizerd op zoek naar prooi, dat is een prachtig gezicht. Als ik Pilsen binnen loop moet ik zeker nog zeven kilometer lopen om op de camping te komen. Ik heb de keus uit twee campings, een in Billa Hora en een in Bolovec. De eerste heb ik voor gekozen maar helaas die camping bestaat niet meer. Nu mag ik twee kilometer terug lopen naar Bolovec waar ik nu op de camping sta. Morgen ga ik een bezoekje brengen aan Pilsen zonder te pilsen. Vanavond ben ik uitgenodigd bij mijn Oostenrijkse buren om een biertje te komen drinken. Nou dat sla ik niet af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten