woensdag 24 juli 2013

Dinsdag 23 juli Zebrak-Zdice-Cernin-Kraluv Dvur-Beroun 25 km

Na een heerlijk ontbijt vertrek ik naar Zdice. Om deze tijd begint het al aardig warm te worden. Ik probeer de hoofdstraten te ontwijken, dat lukt maar zes kilometer dan ben ik weer bij de hoofdstraat. Hier zie ik akkers met zonnebloemen en wat geschoren graanvelden. Die geschoren graanvelden zijn ze met groot geweld aan het bemesten. De geur van de drijfmest komt me tegemoet,  echt vies ruikt het nou ook niet. Op deze weg daal ik naar 369 meter met onderweg nog wel een paar heuvels. Zdice is ook zo'n lint bebouwd dorp met een paar zijstraten. Hier vandaan loop ik naar Kraluv Dvur. Dit is een vrij grote plaats met veel industrie en grote winkels. Even boodschappen doen en dan weer verder naar de eindbestemming Beroun. De camping is niet moeilijk te vinden, als ik op de brug loop zie ik al tenten en caravans staan. Deze brug gaat over rivier Mirak, die in juni ook veel wateroverlast verzorgd. Aannemers zijn overal ook druk bezig met herstelwerkzaamheden. Ook de camping stond ver onder water, dat kun je zog zien aan de waterlijn op de gevel van de doucheruimte. Als ik mijn tent heb neer gezet ben ik even gaan zwemmen in de rivier, dat is heerlijk verfrissend. Afgelopen nacht zijn ze hier op rooftocht geweest vertelde een Nederlander, er zijn fietsen, navigatie apparatuur en pc's meegenomen. Dus het blijft toch oppassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten