woensdag 10 juli 2013

Woensdag 10 juli Hohenstadt-Etzelwang-Sulzbach/Rosenberg 25 km

Helaas gisteravond geen verbinding met internet en kan ik mijn verhaal niet plaatsen. Dit komt wel meer voor als ik tussen de bergen vertoef, het is heel vervelend maar het is niet anders. Als ik vanmorgen na drie kilometer lopen op een kruispunt sta, twijfel ik welke kant ik zal opgaan . Onze Lieve Heer stuurt twee mensen op me af die mij meenemen en de goeie weg wijzen over een fietspad/wandelweg. Er moet toch iets zijn op onze wereld die die zoiets regelt, elke keer ben ik weer verbaasd. Op deze weg liggen wel weer een paar flinke bulten, dus klimmen maar weer. Als pelgrim moet je er wel wat voor over hebben om zoiets te ondernemen. Mijn eerste klim is als ik naar Fischbrunn wil gaan, dan mag ik naar de 440 meter klimmen. Hier wandel ik door het bos, dat is lekker koel. Vlinders met mooie kleuren zoals van diep blauw naar zwart, alleen krijg ik ze niet op de foto. Als ik dan richting Hegendorf de berg beklim, steekt er 'n vos het de weg over en verdwijnd in de korenvelden. Neudrass is een klein gehucht, voor je het weet ben ik er voorbij. Dit is een plaatsje waar een aantal wat grotere veehouders zijn en een gasthaus. Hier vandaan loop en klim ik naar richting Neukirchen waar mooie bloemen in de berm staan. Hier klim ik naar de 476 meter, wat is dit mooi wandelen, en wat 'n genot. Langzaam klim ik omhoog naar de 514 meter naar Lupberg. Rond half twaalf zet ik mijn kar aan de kant en ga wat eten en drinken, althans dat probeer ik. Er stopt een vrachtwagen en de chauffeur stapt uit en loop naar me toe. Hij is geinterresseerd  in wandelen en mijn kar. Hij heeft zelf een wandelkar gemaakt van oude krukken die hij uit een ziekenhuis heeft gehaald. Zelf wil hij dolgraag nog een keer de Jacobswege lopen, de tijd ontbreekt 'm, maar de droom blijft. Al babbelend stopt er nog een auto en de man vraagt of alles goed gaat. Deze man dacht dat er iemand onwel was geworden. Zo zie je maar weer, er wordt altijd wel op je gelet. In Sulzbach-Rosenberg stop ik en ga ik op zoek naar een gasthaus. Met deze hitte, een liter water,'n halve liter vruchtendrank,wat broodjes, fruit en 25 kilometer verder stop ik er mee voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten