zaterdag 6 juli 2013

Vrijdag 5 juli Leichendorf- Nurnberg 22 km

Vanmorgen ben ik al weer vroeg uit de veren, om half zeven wandel ik weg van de camping. Naar Nurnberg is maar 12 kilometer volgens de borden, maar dan ben ik nog maar bij het bord Nurnberg. Om zeven uur is het 18 graden en ik ben al drijf nat. De zon schijnt erg fel, dus ik moet de zonnebril opzetten. Al lopend over het fietspad dat langs een drukke verkeersweg loopt, raast het verkeer langs me. In eerste instantie dacht ik wat is het toch druk voor de zaterdag, maar het is nog maar vrijdag. Soms overkomt me dat wel meer dat ik 'n dag in de war ben. Na ruim drie uur lopen ga ik eerst wat boodschappen doen. Als ik de winkel uit kom spreek ik een dame aan en vraag naar de camping.De dame leidt mij naar een doorgaande weg en zegt over anderhalve kilometer is er een camping, maar zegt ze volgens mij alleen voor campers. Vraag daar maar, ik zal je mijn telefoon nummer geven, want als je daar niet kan staan dan haal ik je op en breng ik je naar een andere camping. Als ik daar aankom is het inderdaad alleen voor campers. Ik ben weer terug gelopen naar het kruispunt waar een koffiehuis staat. Het telefoonnummer dat ik heb gekregen klopte niet helemaal. Het net nummer ontbrak. Aan een man vraag ik wat het net nummer is van deze stad. Heel behulpzaam vertelt de man dat. Ik draai het telefoonnummer en aan de andere kant geeft een vrouw antwoordt "met Ingrid" ah die Hollander zegt ze, met een uur ben ik bij je. OK antwoord ik. Binnen een uur komt ze samen met haar man mij ophalen.Wil je eerst bij ons eten? vraagt de man, ik ben stomverbaasd en antwoord met nou eh lekker. De man is vandaag jarig, dat fluisterde zijn vrouw in mijn oor. Thuis heb ik eerst de man gefeliciteerd. Er komt witbier op tafel, de Barbecue wordt aangezet, braadwosten erop, karbonades en kipflets. Komkommers in een dressing en twee soorten brood. Daarna nog een enorme bak ijs,een kop koffie een wit bier en een glas met water. Ik ben werkelijk voldaan. We stappen om 16.00 uur in de auto en ze brengen mij naar de camping. Onderweg wordt me verteld dat ik mag bellen als ik ergens mee zit. Zulke ontmoetingen zijn echt ongelooflijk. Ik bedankte deze mensen en we nemen afscheid. Om zeven uur ga ik mijn potje koken, een portie nudels en vruchtenyoghurt toe. Heb ik het net op komen de Deense buren nog met een bord soep aanzetten. Nou dat heb ik ook nog maar opgegeten. Daarna ben ik gaan douchen, maar het warme water is op, nou dan maar met koud water want ik wil toch van die zweetgeur af. Ik heb een paar snipperdagen aangevraagd bij mijn baas en ook gekregen. Ha Ha Ha.

1 opmerking:

  1. Hoi Co,

    Wat leuk dat je van wildvreemde mensen zomaar van alles krijgt aangeboden, de ene keer een kaart, de volgende keer wat eten/drinken en soms een lift naar de volgende camping. Geweldig!

    groetjes, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen