maandag 1 juli 2013

Maandag 1juli Frickenhausen-Markbreit-Obernbreit-Seinsheim-Ippesheim-Gollhofen. 30 km


 Zo weer lekker uitgerust en nu de stoute schoenen maar weer aan. Nou ja, stoute schoenen, ik loop er heerlijk op en ze hebben mij al een heel eind gebracht. Ze zitten goed en geven veel steun aan mijn voetjes. Het is schitterend weer, dus dat wordt weer genieten van het zonnetje, als het maar niet te warm wordt. Het verkeer is al in volle gang als ik de camping verlaat. Vandaag loop ik nog zes kilometer langs de Main, daarna verlaat ik de rivier. Als het fietspad ophoudt bij Obernbreit moet ik langs een provinciale weg lopen. Dat gaat heel goed omdat de weg niet erg druk is. Een keer word ik aangehouden door een man die vraagt waar ik naar toe ga, na uitleg wenst de man mij een goeie reis. Ik loop hier door de wijngaarden en wat landbouw. Overal zie ik op borden van wijnbouwers staan dat er op afspraak wijnproeverijen zijn. Als ik daar aan begin zou ik bijna alle dagen dronken zijn, maar ze hebben wel lekkere wijnen. Op de camping vertelden ze dat het eerste traject de langste is. Nou dat klopt hoor want ik ben net halverwege en moet ik nog ruim 25 km. Een enkele keer is er een grindpad aanwezig dat ik dan neem, dan loop ik weer langs zo'n mooi waterloopje. Dat vind ik prachtig, hoe het water zijn weg vind naar lager gelegen gebieden. Water trekt zich niets aan van obstakels, het gaat er langs en anders gaat het er wel overheen. Na zeven uur lopen houd ik het voor gezien en stap ik een gasthaus binnen in Gollhofen. Dit is een heel klein plaatsje tussen de wijnboeren. Zit ik hier in de tuin aan een biertje mijn verhaal te schrijven, er zijn een groot aantal spreeuwen en merels aan het bekvechten, ze jagen elkaar weg. De vogels zitten ik een boom vol met vruchten.Ik kan bijna verstaan wat ze zeggen "weg jij deze tak is van mij". Het is een klucht om hier naar te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten