zaterdag 20 juli 2013

Zaterdag 20 juli Pilsen/Bolevec- Doubravka-Cerveny-Kysice-Ejpovice 17 km

Gisteravond ging ik om half tien naar mijn bed, omdat het toen al 'n tijdje rustig was, en geen muziek meer speelde dat om vier uur al was begonnen. Als ik net goed en wel in slaap val begint de muziek weer te spelen. Deze muziek is aan de andere kant van het meer, maar zo ontzettend luid dat ik dacht dat het water uit het meer zou spatten. Ik lig te trillen in m'n mandje door het geluid van de bassen. Om een uur is het stil, althans geen muziek meer, maar wel gillende en schreeuwende jongelui die langs de camping hun weg naar huis proberen te zoeken . Ik heb dus erg slecht geslapen. Heel stilletjes vertrek ik vanmorgen richting Doubrava. Ongeveer twee kilometer verder zit een jonge vrouw haar roes uit te slapen. Op het moment dat ik langs loop kukelt ze om en ligt languit op de bank. Ze krabbelt weer overeind en probeert weer te gaan zitten, wat haar erg veel moeite kost. Ik loop door naar Cerveny-Hradek over het fietspad, dan opeens houd het fietspad op en loop ik door de berm langs de snelweg. Bij een pompstation even gevraagd hoe ik moet lopen, de tweede afslag rechts en dan direkt links wordt mij verteld. Zo loop ik twee kilometer over de snelweg, waarschijnlijk heb ik een bord gemist, want hier mag ik helemaal niet lopen. Van Kysice loop ik naar Ejpovice en ga ik naar een camping. Na bijna vijf uur lopen en klimmen en 17 kilometer verder word het tijd voor wat rust. Eerst de tent neerzetten en dan mijn verstoorde slaap inhalen, om een uur word ik wakker. Vanmiddag heb ik even het dorp rond gelopen, waar ik hele leuke gevel zie, maar verder is hier helemaal niets. Ik sta op een camping bij een meer heel goedkoop maar ook hier is niets.

1 opmerking:

  1. Hallo Co
    Als ik zo naar de plaatsnamen kijk , begin je al aardig op te schieten.Het valt niet mee om een inschatting te maken van de afstand die je nog moet lopen . De kilometers die jij loopt per dag tellen snel op ,en naar het eind snel af . nog even de laatste loodjes ,en je kan weer een geweldige prestatie bij schrijven .
    We houden je nog in de gaten die laatste weken of dagen .
    Groeten Tiny en Jan

    BeantwoordenVerwijderen