vrijdag 19 juli 2013

Woensdag 17 juli Kladruby-Stribro-Sytno-Sulislav-Hracholusky 22 km

Als ik vertrek uit dit lint bebouwde Kladruby is het nog erg stil, en als ik een bakker zoek moet ik een dorp verder zijn. Dan nog moet ik goed opletten, want aan het pand kan ik het niet zien. Er zijn geen grote winkelpuien zoals bij ons of in Duitsland, alleen 'n papier voor de ramen met enkele teksten er op. In Stribro ga ik naar de bank om Tjechische kronen te pinnen. Inmiddels heb ik geinformeerd wat de waarde van deze kroon is. Deze streek waar ik loop is een landbouwgebied, veel tarwe en haver. Op de weg rijden hier veel vrachtwagens van het merk Tatra en Liaz, meestal kippers en een enkele betonmixer. In Pnovany heb ik even een kop koffie genuttigd en daarna mijn weg vervolgd naar Hracholusky waar een camping is. Als ik de camping oploop word ik aangesproken door een Duitser die hier een paar dagen vertoeft met zijn kleinzoon. De man wil alles weten over mijn wandeltocht, wat hij heel interessant vind. Aan het eind van de midag komt ie nog een keer langs en vertelt van alles over wijnen. Deze man is wijnhandelaar samen met zijn dochter. Ik krijg een visitekaartje en als ik in Leipzig ben of ik dan wil doorlopen naar Halle. Dan laat hij mij Halle zien , ik moet wel even bellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten