vrijdag 19 juli 2013

Vrijdag 19 juli Rustdag.

Vanmorgen ben ik met de taxi naar Pilsen gegaan samen met de Oostenrijkse buren, maar ik mocht de taxi of een deel ervan niet betalen. Er staan hier in Pilsen mooie gebouwen met diverse soorten gevels. Sommige van deze gevels is de bovenkant beschilderd. Er zijn leuke parken met fonteinen en mooi aangelegde bloementuinen er om heen. Bovendien is het een mooie schone stad, zo goed als geen zwerfvuil. Na een paar uur ga ik weer terug naar de camping nadat ik een kaart heb aan geschaft van Pilsen naar Praag. Ook omdat het erg warm is geworden verlaat ik de stad, het wordt mij te benauwd. In de stad ontmoet ik voor de derde maal een Belgische man met zijn Oekrainse vriendin. Omdat het de derde keer is wil zijn vriendin met mij op de foto. Volgens de Belg zijn ze daar erg bijgelovig en deze foto zou dan geluk brengen. Ik zei dat ik daar niet zo in geloof, de Belg ook niet. Inmiddels heb ik mijn schoenen verwisseld voor mijn reserve schoenen. De hakken zijn versleten na ruim duizend kilometer en ik krijg er toch wel zere voeten in. Misschien laat ik in Praag nieuwe hakken er onder zetten, maar met deze reserve schoenen zou ik het tot Leipzig wel uit moeten houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten