donderdag 4 juli 2013

Donderdag 4 juli Langenzenn-Keidenzell-Cadolzburg-Leichendorf 22 km

Gisteravond komt de eigenaar nog met een kopie van een gedetailleerde kaart aan en vertelt me hoe ik moet lopen. Dat is toch wel weer vriendelijk van de man. Twee vrouwen nodigen mij uit om en glaasje wijn te komen drinken, omdat ze hadden gehoord dat ik naar Praag ga lopen, en ook al naar Santiago de Compostela ben geweest. Deze vrouwen wonen samen en willen volgend jaar ook naar Santiago de Compastela lopen. Zij wilde van mij wat informatie. Na twee glaasjes wijn ben ik opgestapt en naar bed gegaan. Wanneer ik aan de wandel ga  is het schitterend weer en moet ik mij een weg banen door de draden van spinnen. Van de ene naar de andere kant van het pad waarop ik loop, zijn op heuphoogte draden van spinnen. Ongelooflijk dat ze die draden zo ver kunnen schieten. Als ik bij Caldoburg aankom kijk ik naar een burcht boven op de berg. In 1157 wordt voor het eerst Helmericus de Kadoldes burcht genoemd. Mogelijkerwijs is de naam te herleiden van Graaf Kadold uit 793. Sinds 1250 zijn Graaf Konrad 1e en zijn zoon Frederich 3e die Caldozburg uitbuiten. Op 17 april 1945 ging de bucht op in vlammen door bombardementen. In 1979 is de burcht weer herbouwd. Na enkele klimmetjes heb ik mijn conditietest voor vandaag weer gehad. Soms, als ik boven ben, lijkt het net alsof ik naar beneden ga. Niets is minder waar, dit is optisch bedrog, ik ga heel langzaam omhoog, wat enkele kilometers lang is. Omdat ik vroeg ben vertrokken ben ik voor twaalf uur al op de camping. Deze camping ligt aan de Bibert, is drie hektare groot en heeft 180 plaatsen.

1 opmerking:

  1. Hallo Co
    Ik zal weer eens een paar letters tikken.
    Je loopt nog steeds lange afstanden dus ik neem aan dat het nog steeds goed met je gaat .
    We krijgen weer veel geschiedenis les en natuurkunde, prachtig is dat .S`Morgens vroeg die frisse lucht en al die verschillende vogel geluiden is prachtig ,dat geloof ik ook .
    Co nog veel wandelplezier en we bijven je verhalen lezen .Groeten Tiny en Jan

    BeantwoordenVerwijderen