donderdag 11 juli 2013

Ook vanmorgen probeerden de muggen mij aan te vallen, maar ik heb mijn lange broek en mijn windstopper aan getrokken.Dus ze hebben weinig kans alhoewel ze wel steeds om mijn hoofd vliegen en daar maken ze je wel gek mee. Ik sta steeds met mijn handen te zwaaien, daardoor schiet het inpakken niet op. Uiteindelijk vertrek ik pas om half zeven.Na 'n half uur lopen moet ik toch vanwege de warmte de broek inkorten en de windstopper uittrekken. Na 'n uur lopen moet ik ongeveer vier kilometer over de verkeersweg lopen, waar  het erg druk is, maar gelukkig alles gaat goed. Als ik over de weg vraag stuurt men me maar al te graag naar zulke wegen, maar dat wil ik niet. Ik wil over fiets, wandelpaden of bospaden lopen wel of niet verhard dat is pas genieten. Van Leinburg loop ik richting Lauf a d Pegnitz lekker over een fietspad, en gedeeltelijk door het bos. Soms loop ik over zomaar 'n stuk door heuvelachtig landbouw gebied. Hier zie een aantal patrijzen een enkele fazant. Er staat bijna geen wind en langzamerhand wordt het steeds warmer. Omdat ik niet meer over de verkeersweg wil moet ik wel een heel eind omlopen, ongeveer zeven kilometer. Maar dan heb ik wel een mooie route en dat is ook heel wat waard. Zo loop ik bij Henfenfeld door het bos waar ik wat jong vee zoals kalveren en pinken zie lopen tussen de bomen. Dit is een plaatje. Het pad richting Hersbruck is weer  landbouw en loop ik tussen de korenvelden. Nu is de wind  afgenomen en is het hier bloedheet, er zit geen droge draad meer aan m'n lijf. Nou dan moet ik vanmiddag alles maar weer wassen, dat is toch al een dagelijks ritueel geworden.Als ik dan vanmiddag Hohenbach binnen loop kijk ik naar een 'n mooie spitse kerktoren, uit de verte lijkt het net of de toren scheef staat. Dichtbij ge komen blijf ik naar de kerktoren kijken en inderdaad de toren helt iets naar links vanuit mijn positie . DE camping waarop ik sta ligt aan de pegnitz, en mond uit in het Main-Donaukanaal in Nurnberg. Op de camping zet ik mijn tent neer en daarna bel ik mijn schoonzoon die vandaag jarig is. Ik feliciteer hem en we babbelen nog wat over het reilen en zeilen van mijn tocht. Vanavond  om half acht wordt in de bergen  de schapen van dat en bij elkaar gedreven. Het is een kabaal beee be beeeee be be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten